25 augusti, 2013

Nyloppat

Skånes loppisar gör mig sällan besviken. Tidigare idag hittade jag en fin loppis i en gammal vitkalkad lada som drevs av ett sött gammal par. Jag hade ju fortfarande inte kommit ihåg att ta ut mer pengar men jag berättade vad jag ville köpa och tömde plånboken på pengar och frågade snällt (jag lovar att jag inte var pinsam utan väldigt trevlig) om det gick att göra något på priset. Och det gick det. Damen berättade att de minsann haft så fullt upp med alla turister under sommaren att de nu behövde semester och tänkte stänga loppisen ett tag och därför var det ju bra att bli av med lite saker innan. 

För ynka 219kr (precis så mycket som jag hade i plånboken) istället för 340, som de egentligen ville ha, fick jag en gammal kakaoburk, fyra rosa glasfat och en liten ask, också den i glas. Asken har jag tänkt lägga lite smycken i och locket ska alltid ligga sådär fint på sniskan precis som att det bara råkat bli så.






3 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni haft en bra helg - nu när ni har husvagn kan ni ju komma ner oftare för din skull& längtan haha ;) och vilka fina saker :) visa resultat sen :D Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja precis! Om jag fick bestämma skulle vi åka ner varje helg :)

      Radera
    2. Och tack förresten!! :) Kram!

      Radera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!