13 augusti, 2013

En lite annorlunda paj

Jag älskar paj, det är så gott och det är perfekt för en sån som jag som varken har talang eller tålamod när det kommer till bakning. Nu på sommaren tar jag till vara på vart enda litet bär och varenda frukt och bakar paj på. Nu har jag fått ett recept av en vän som lät så gott att jag bara måste testa!

I botten är det ett vanligt pajskal som jag gräddat och låtit svalna. Sedan blandas 200 g Philadelphia-ost och 500 gram Kesella vanilj och bres på pajskalet.



Och sist; på med en liter frukt eller bär, jag använde jordgubbar och hallon. Färdigt!



Så fräscht och gott och lätt som en plätt!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du startar en blogg! Det är ju jätteroligt, man delar inspiration med andra, beroendeframkallande:) Ser gott ut det där;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns verkligen jätteroligt, och som något jag borde gjort för länge sedan :) Pajen blev väldigt god, den rekommenderas varmt! Tack för att du tittade in, nu ska jag kika in på din blogg :)

      Radera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!