24 augusti, 2013

Loppisfynd i Hammenhög

En obligatorisk utflykt när vi besöker Skåne är Hammenhög och den 500 kvm 
stora loppisen Mariedals Gård. Jag gjorde två riktiga fynd där idag men det hade blivit fler ifall jag kommit ihåg att ta ut pengar ;) Två virkade dukar, en liten vit och en stor blekrosa. 

Den lilla vita ska jag ha på vårt gamla träbord på uteplatsen för jag har insett att virkade dukar är väldigt bra av flera skäl; de behöver inte strykas, de kan ligga ute i regn och ändå vara fina och inte ens se blöta ut (nåja) men framför allt för att de är så väldigt väldigt fina. Den stora blekrosa kommer passa perfekt som pläd i vår soffa. Det kanske är en sådan pläd som man myser in sig i på kalla höstkvällar, utan ska vara där för att den just är så fin. Ska bara tvätta bort gamla-tant-doften först.






Fint virkat, kvällslektyr och ett par lortiga barnfossingar!






Vad gör ni ikväll? :)






2 kommentarer:

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!