13 augusti, 2013

Höstvindar och husvagnsdrömmar

Mörka moln hänger regntunga på himlen och jag får peppa mig själv för att orka upp ur sängen när barnen väcker mig. Men just idag är det lätt att peppa mig för det här kan nog bli en riktigt bra dag, det är en dag med höga potential.

Så jag går upp, trotsar mörkret med levande ljus och drömmer om hur dagen kanske blir. Har jag tur så sitter jag ikväll med några nära och kära och har, ytterligare ett, kalas för lilla Max som just fyllt tre och som man inte kan fira tillräckligt och, kanske, är vi då nyblivna husvagnsägare.

 Vi ska förmodligen titta på en husvagn lite senare idag. Lite småful är den kanske men jag tänker att den kan ta oss runt på alla vackra platser vi vill besöka och då gör det ju inte så mycket hur den ser ut. Hade någon sagt till mig för tio år sedan är när att när jag är 27 kommer jag vara förlovad, ha två barn, hus, hund, husvagn, så skulle jag ha skrattat, för det var väl inte så jag föreställt mig mitt liv förrän kanske ytterligare tio år senare (och husvagn? aldrig någonsin!) Men man ska göra det man älskar och det man blir lycklig av, och det är just det jag gör och jag går all-in.


"Do more of what makes you happy"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!