22 augusti, 2013

DIY -molnmobil, bricka mm utav lera

Igår testade Max och jag lera för första gången! (förutom play-doh och trolldeg såklart)

Jag hade köpt 1kg självhärdande lera och trodde att det skulle räcka hur länge som helst men vi hade så mycket idéer vi ville testa så leran tog slut väldigt fort :)




Vi använde virkade dukar och blommor för att göra mönster




Stämplarna fungerade utmärkt på lera också




En förkyld liten Max uppskattade pysselstunden








Det blev bland annat en moln-mobil,

(Regndropparna är upphängda med sytråd som är fasttejpad på baksidan för att jag skulle slippa göra fler hål)




ett underlägg till en vas,




en, tja vad nu det här är, kanske kan sätta fast den på ett paket eller hänga den på en krok. 

Jag skar ut en bit lera och stämplade ordet "kärlek" på och gjorde en liten kula att sätta fast på. När det sedan torkat målade jag brickan vit och satte fast ett snöre med kulan i.




och en bricka!

Brickan gjorde jag utav en trälåda som jag fick när jag köpte knivar och som är målad med grå hobbyfärg. Jag kavlade ut leran, lät den torka och la den i trälådan. Sedan stämplade jag "fikastund" på den.







Det blev fler saker med det kan jag visa en annan gång :)







6 kommentarer:

  1. Blir verkligen pysselinspirerad, fina tips från dej.

    Har varit inne här och tittat lite förut. Kul att du börjat blogga.

    Ha en fin helg. // Lissen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, vad glad jag blir!

      Hoppas du får en fin helg också!

      Kram

      Radera
  2. Vilka fina saker du har gjort! Molnmobilen var ljuvlig!
    Och visst är det kul med porlsinsfärg - jag är helt fast jag också. :-)
    Trevlig helg! /Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det betyder mycket när det kommer ifrån dig!

      Hoppas du också får en fin helg! :)

      Radera
  3. Ja hon är duktig min kära vän :-)

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!