03 augusti, 2014

DIY -Body scrub av kokosolja

Jag blev lite nyfiken på kokosolja efter att ha läst en del om det på nätet och härom dagen använde jag det i helt fantastiskt goda chokladbollar. Oljan har väldigt många användningsområden, och ett av dem är att smörja in huden med det. 

Jag gjorde en skrubb, som jag hittills använt på händer och fötter, och huden blir len som en bebisrumpa! Superenkelt, doftar gott, inga konstiga tillsatser och mycket roligare när man tillverkat den själv! 


Recept:

0.75 dl kokosolja
1 dl socker
0.5 dl kokosflingor 
----> Blanda ihop allt 

Jag hade även i några droppar vaniljolja!




Nu ligger jag och solar i ett doftmoln av vanilj och kokos, och njuter av min sista semesterdag.. :)

8 kommentarer:

  1. Hej!

    Har du testat att använda kokosolja som hårinpackning? Det är mycket bättre än alla dyra som finns att köpa. Ha ganska rejält med olja i håret och låt det verka 15 min. Ibland behöver håret tvättas två ggr efteråt men jag lovar att det fungerar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset!

      Hade ingen aning om att man kan använda det till hårinpackning. Jag har bara tagit lite i topparna innan för att håret inte ska bli så frissigt

      Radera
  2. Åh kul grej att göra själv!! :)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med egengjord scrub, det har jag inte provat. Kokosoljan är verkligen användbar. Först chokladbollar och sen kroppsscrub, perfekt ;-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får du testa :) Jag får köpa hem mer olja, vill testa fler användningsområden! Kram

      Radera
  4. Men så läckert! Och vart köper du den vackra burken att förvara det i? Vill ha vill ha : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Burken är köpt i en liten butik som heter Daisy, i Jonsered utanför Göteborg :)

      Radera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!