27 augusti, 2013

DIY -stadssiluett av dekorplast/tavelfolie


Jag har testat att använda dekorplast, eller tavelfolie som det här mer specifikt är eftersom det går att måla på med en tavelkrita precis som på en griffeltavla. Det här kan man använda till mängder av saker, att jag inte upptäckt det tidigare ;) 

Jag har hunnit testa en idé än så länge! Jag såg något liknande, i washi-tejp tror jag, för ett tag sen och tänkte att det här skulle passa i vår hall.




Istället för att använda sax så la jag en skärbräda under och skar ut husen med en kniv. Vill man, som jag, skära ut fönster också är det enklast att göra dem allra först för då är det lättare att få pappret att ligga still. 

Ett annat tips är att verkligen kontrollera att skärbrädan ligger där under man tänker skära, särskilt om det ligger på ett hyllplan i ett skåp man köpte igår. Det gjorde nämligen inte jag så nu har jag tre små fönster inristade. Yay.




Så här blev det!




(Ser ni blyertstrecken på väggen ovanför husen? Det syns kanske inte så mycket på fotot, men Max har målat päron. I vardagsrummet också. Och i köket. När han kommit till köket och sa "Titta mamma, jag har målat päron" då först märkte jag vad han hade gjort. Fint va? Sådan mor sådan son.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!