25 augusti, 2013

Det sista av Österlen

Ni som läser det här har vid det här laget kanske tröttnat på alla Österlen-foton, men det har inte jag. Jag kan inte få nog, jag skulle helst flytta hit.




Kivik





I min fantasi bor vi i en gammal skånelänga omgärdad av torra åkrar och det är så nära havet att vi kan lägga badkläder och fika i cykelkorgen och vara där på några minuter. Om dagarna jobbar vi inte så mycket utan mest Ernst-flummar runt och gjuter saker i betong och luktar på blommor. Om kvällarna sitter vi i en hammock och sippar på ett glas vin och pratar om livet. Det skulle vara så harmoniskt och barnen skulle vara så där glada hela tiden som barn bara är i reklamfilmer. 




Backåkra strand. Bilderna gör inte stranden rättvisa. I verkligheten är det så vackert att det tar andan ur en.




Det kanske är tur att vi aldrig skulle vilja flytta ifrån våra familjer och våra vänner så att det här kan förbli bara just en dröm, för så riktigt så bra skulle det nog inte vara i verkligheten. Vi testade att bo i Alingsås ett par år och det tyckte vi ju var för långt från allt och alla (och det var det väl egentligen inte).  Men drömma kan man ju alltid, och är det något jag är bra på så är det att drömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!