15 augusti, 2013

DIY - ljusslinga till kräftskiva

För ett tag sedan berömde en vän mig för min ljusslinga gjord utav muffinsformar (vill du se den? klicka på DIY-kategorin till höger så har du den där) och frågade om jag inte kunde göra en sådan till henne också. Problemet var bara att hon absolut ville ha en med rosa och vita formar, vilket visade sig vara väääldigt svårt att hitta. 

När hon sedan bjöd in mig på kräftskiva fick jag en idé. Som gå-bort-present på festen ska hon få en ljusslinga gjord utav kräftskive-pappersmuggar, som hon kan ha så länge tills vi hittar de perfekta formarna!




Lite mer originellt än en flaska rött, eller hur?


En helt vanlig ljusslinga, den här ifrån IKEA, och pappersmuggar från Ica.


Superenkelt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!