17 augusti, 2013

Ett prinsesserum till en trollunge

Nelly är vår lilla prinsessa, men jag vet inte om "prinsessa" passar in som beskrivning på henne. Snarare trollunge, med rufsiga lockar och busig blick. Hon är inte ens ren när hon är nyduschad och hon springer fram som en liten ångvält. Men ett prinsesserum, det har hon!


Här kommer en bildkavalkad




På väggen har jag målat två moln och satt fast en tavellist på varje. Under tavellisterna hänger girlanger som jag har gjort utav utklippta moln i papper som jag har sytt ihop. Nellys första "skor", ett par virka converse får pryda hyllan.




Honeycombs är ett måste!




Den här canvastavlan fick Nelly på sitt namnkalas. Alla gäster har skrivit en hälsning. Bokstäverna köpte jag på Panduro, och målade dem och limmade fast dem. Storebror som då var 1,5 år och inte kunde skriva fick lämna sitt handavtryck istället.




På krokarna samsas ballerina- och prinsessklänningar med sprindelmannen.














Min enda svaghet (eller en utav många) är trälådor, och självklart måste Nelly också ha några i sitt rum. Den här har fått hjul och funkar utmärkt som vagn åt kaninerna.




Ha en fin helg allihop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!