29 augusti, 2013

DIY -servettfodral / bordsplacering

Till helgen ska vi bjuda några vänner på middag så jag sitter och klurar lite på dukningen. Det är inget speciellt vi firar, utan vi ska bara ha en mysig kväll, men vill ändå duka lite extra fint.




Ett enkelt sätt är att vika ett litet "fodral" till servetten, som man om man vill kan använda till bordsplaceringen. Har man en snygg handstil skulle man kunna dekorera den med att skriva menyn på kanske?










Jag testade några olika varianter..




Genom att använda olika stämplar, Washi-tejp, snören och band kan fodralen anpassar efter stil, tycke och smak. Jag har använt vanliga enkla papper från IKEA med det finns ju mängder fina papper med mönster m.m.




Nu ska jag bara välja vilken utav dem jag vill använda till middagen och sen bestämma vad sjutton vi ska äta. Matlagning är ju inte min starka sida! 

4 kommentarer:

  1. Skink och ostpaj går alltid hem med en härlig sallad till! :)
    Snabbt och lätt att göra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det kanske skulle vara nåt! Det får det nog bli :)

      Radera
  2. Verkligen jättefint!! Och enkelt, bra kombo:) Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja verkligen enkelt, och nån slags papper har man ju alltid hemma.. Man kanske tom kan ta tidningspapper? Kram!

      Radera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!