02 september, 2013

Vansinnigt goda pizzabullar

Något som är vansinnigt gott som mellanmål eller på en picknick är pizzabullar! 
Det är superenkelt, väldigt gott och lätt att packa ner i picknickkorgen.

Kanske inte den vackraste maten, men vad gör väl det? ;)




Det enda som behövs är pizzadeg, tomatsås, ost och skinka. Jag gör enklast möjliga och rullar ut färdig pizzadeg (jag brukar ta Icas egna för den är lagom tjock), brer på tomatsåsen, lägger på skinkan i hela skivor och strör över färdigriven ost. Rulla ihop och skär sedan i 2-3cm breda skivor, precis som kanelbullar. Lägg på en plåt och sätt in i ugnen på 200 grader (kanske lite högre om man inte har varmluftsugn) i ca. 10 min. Klart!

Så här ser det ut när jag lagar mat, inte alls så där fint som på andra bloggar.
Saker ligger huller om buller , Nelly river ut alla bunkar ur lådorna och inga ingredienser är fint upplagda i små skålar :)




Ha en fin dag! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!