18 september, 2013

DIY -clipboard-kalender och washihus

Ikväll har jag hunnit med två pyssel!

Jag blev inspirerad av Helena på craftandcreativity.se och gjorde en clipboard-kalender,
och på tavelhyllan i köket "ramade" jag in böckerna med ett hus av washitejp.
Helena använde tavelfärg men jag bytte ut det mot dekorplast som, precis som tavelfärgen, 
går att skriva på med tavelkritor. Nu ska vi nog kunna hålla ordning på höstens alla aktiviteter!

Clipboarden kommer från IKEA och dekorplasten från makeandcreate.se



Jag har ju, som ni kanske märkt, snöat in mig (som ganska många andra) på hus. 
Det här är ett enkelt sätt att förändra tex en hylla på. Har funderingar på om jag kan göra något liknande i Nellys rum runt hennes kvadratiska och ganska tråkiga hylla.




Ha en fin kväll! 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!