12 september, 2013

Höstsol

Sådana här soliga, lata, underbara dagar när jag kan sitta på trappan med en kopp te i handen och se på när barnen leker i trädgården får jag riktig ångest för att börja jobba igen. 
Två och en halv vecka kvar, sen ska jag tillbaka efter drygt tre års föräldraledighet (om man inte räknar med ett inhopp på ett par månader mellan barnen).

Det kommer säkert bli härligt att börja jobba igen, men just nu känns det väldigt långt borta.
Så jag tar en kopp te till och fortsätter sola :)






.

6 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det blir en omställning, men det går säkert bra :) Vad arbetar du med? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det nog, det är nog bara jag som börjar bli nervös :) Jag jobbar som säljare i en butik på Frölunda Torg

      Radera
  2. Du kommer nog snabbt in i det! :) Aha okej, vad roligt att jobba i butik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väldigt roligt :) Vad jobbat du med?

      Radera
  3. Jag är undersköterska och jobbar på ett äldreboende, tanken var att jag skulle bli sköterska, men blev bekvämt med fast jobb & inkomst, så vi får se om ett par år elr så om ambitionerna är samma då. Annars skulle jag gärna vilja söka mig till sjukhus som undersköterska också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej :) Håller med, jag är sugen på att börja plugga igen men jag känner samma sak, man blir lite bortskämd!

      Radera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!