24 juli, 2014

Nybyggd pergola

Vi har velat göra något med vår uteplats ett tag men inte vetat vad, men här om dagen fick jag en briljant (tycker jag i alla fall) idé! Vi bygger en pergola sa jag och tvingade Mikael att vara med och räkna och mäta. Dagen efter handlade vi material och senare samma dag hade vi en pergola. Perfekt med en man som är snickare!



Fler bilder som visar lite mer kommer, men i andra änden har barnen kladdat med mat och Mikael har staplat pelletssäckar så där får vi städa först ;)

Vi ville inte ha något tak utan bara att det skulle kännas mer ombonat och då är en pergola perfekt. Däremot köpte vi ett solsegel som är lätt att sätta upp om vi vill sitta ute när det regnar.

Nu är vi på väg mot Fjällbacka för att hälsa på min syster och hennes familj som är där med sin nya båt. Underbart. Skepp ohoj! 

4 kommentarer:

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!