02 juli, 2014

Ett dockhus tar form

Okej, jag har fått en ny hobby, och bloggen kommer få en ny kategori. Igår kväll tog jag fram mitt gamla Lundby dockhus. Jag är nog redan fast, hur roligt är det inte att inreda i miniformat?!

Plastlisterna som börjat gulna och alla golv, förutom i badrummet och köket, sprayade jag vita. Tänkte börja med sovrummet och där tapetserade jag med en servett som jag limmade och lackade med decoupagelim. Gick igenom en massa gamla inredningsmagasin och letade efter bilder som kunde passa och då hittade jag bland annat några posters som får hänga på väggen. Nu har jag bara satt upp dem med lite washitejp på baksidan, men jag funderar på att limma fast dem på en bit tunn kartong för att det ska se mer ut som riktiga tavlor.


Så här såg det ut innan:


En sådan här skulle jag vilja ha i stort format också! Dålig bild, jag vet, men den är så liten och zoomen är rätt kass på min mobil :)


Lämna gärna en kommentar om du har tips på vart man kan hitta möbler eller hur man kan göra egna, eller andra tips till dockhus :)

Ha en fin dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!