28 december, 2014

Att börja bygga upp en tavelvägg

I vardagsrummet finns en vägg som jag aldrig blivit riktigt nöjd med. Nu tror jag att jag fått till en början på något bra i alla fall!

Jag köpte en tavla från House Doctor, Molecule heter den, och satte ihop den med några andra favoriter till en liten tavelvägg.




Det blev en suddig bild, men något annat är inte lätt att få när solen lyser med sin frånvaro. Tanken är att det ska byggas på med fler tavlor och att de ska följa den raka linjen nertill och byggas uppåt.



För att ge illusionen av en högre takhöjd ska man göra just så. Vill man däremot sänka takhöjden kan man låta tavlorna följa en linje upptill istället. Det lyxproblemet har tyvärr inte jag ;)

Den här lilla skönheten, som en skör liten ormbunke, fick följa med hem från en tur på stan. Kan inte minnas vad den heter, är det någon som vet?



Kram!

2 kommentarer:

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!