14 januari, 2015

Tillbaka till skolbänken

För ett tag sedan gjorde jag något som jag borde gjort för länge sedan; jag anmälde mig till en inredningsutbildning. 

Jag har grubblat över den utbildningen i över 1,5 år utan att kunna bestämma mig. Får nog erkänna att trygghetsnarkomanen inom mig skulle föredra att mitt drömyrke var något med en högskoleutbildning och där man med säkerhet kommer få jobb och bra lön. Men nu är det ju så att hjärtat inte alltid gör som hjärnan vill, och lever man bara en gång så får man ju se till att det livet är fantastiskt och inte bara tryggt.

Så, nu är det gjort och idag fick jag veta att jag kommit in. I mars börjar jag, och ett år senare är jag utbildad inredare och homestagingkonsult. 
Eftersom utbildningen inte är studiemedelsberättigande kommer jag att fortsätta jobba samtidigt så det kommer bli tufft, men också vansinnigt roligt!

Jag avslutar kvällen med ännu fler fabulösa House Doctor-bilder och går och lägger mig och drömmer vackra inredningsdrömmar :)





Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!