06 december, 2014

DIY -Turtles-Julgranskulor

Igår var Max på väg ner i källaren, och eftersom det inte finns mycket där nere för en 4-åring så frågade jag honom vad han skulle göra.
-Hämta en yxa så att jag kan hugga ner en julgran, blev svaret. 
Inga konstigheter tyckte Max, men jag vet inte om det är så lämpligt att barn hugger ner granar själva i villaområden. Man kan inte säga att han är annat än driftig, och några begränsningar ser han inte. Vill han ha något så löser han det själv. 

Hursomhelst, för att stoppa skogshugaren fick jag leta fram en liten plastgran till honom istället, och han blev helnöjd. En ljusslinga, mängder med glitter och så många julgranskulor som fick plats utan att granen välte. 

Några av de gröna kulorna gjorde vi om till hans favoriter Turtles. Några pappersremsor och små plastögon och vips förvandlades de till karate-sköldpaddor eller vad de nu är :)






Ha en fin helg!
Min blir fullspäckad med jobb och julbord :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!